תוכניות שותפים - על מה מדברים ואיך עושים כסף?

מדריך תוכניות שותפים

הפוטנציאל הטמון בתוכניות שותפים באינטרנט, עצום לכל הדעות. תוכנית שותפים היא תוכנית שבעלי אתרים מציעים לחלק עמלות על כל מכירה שנעשתה על ידי הפנייה חיצונית לאתר שלהם, או לחילופין -  עמלה על כל גולש שעושה פעולה מסויימת באתר, לאו דווקא מכירה. העמלות על הפעולות השונות שמציעים בעלי האתרים הן מאוד מגוונות, וכך גם התוכניות.

אנשים רבים באינטרנט מדווחים על סכומים גבוהים שמגיעים אליהם דרך תוכנית שותפים, אך מצד שני, לדאבוננו, גם לא חסר שרלטנים בעולם המקוון.

כיצד עובדת תוכנית שותפים

בדרך כלל, התוכנית עובדת דרך קישור מאתר אחד אל האתר שמציע את התוכנית. כאשר הגולש מקליק על הקישור ומגיע אל אתר היעד, התוכנה מזהה דרך איזה אתר הגיע הגולש ורושמת את כתובת האתר כדי שאפשר יהיה לתגמל כראוי את בעל האתר המפנה, ה- affiliate. העמלה על הפניית הגולשים יכולה להתקבל בצ'ק, העברה בנקאית או על ידי שירות תשלומים מקוון.

הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת ל 2 הצדדים (בעל אתר המכירות ובעל שטח הפרסום) בקרה וקבלת מידע על אילו עסקאות בוצעו מכל שטח פרסום.

התשלום יכול להתבצע באחת ממספר דרכים: הוא יכול להיות מבוצע כאחוז מכל עיסקה שהתרחשה בפועל, הוא יכול להיות תשלום חד פעמי (לעיתים הוא אף יהיה גבוה מהעיסקה שבוצעה בפועל) ובנוסף ניתן לבצע תשלומים עבור כל הזמנות או רכישות חוזרות שיבוצעו על ידי הלקוח.

היתרונות של תוכנית שותפים הם ברורים מאליו, ושני הצדדים יוצאים נשכרים (בעל העסק או אתר המכירות וגם מפעיל שטח הפירסום). מבחינת מפעיל התוכנית, אין צורך להוציא סכומי כסף גבוהים על פירסום באינטרנט שעלול לא להניב תוצאות, והתשלום נעשה לשותפים על בסיס הצלחה בלבד. מפעיל שטח הפירוסם מקבל רווח פאסיבי- כלומר, עפ"י מספר הפניות גולשים. 

למפרסם נותר רק לקבוע מהם המוצרים אותם הוא מעוניין לקדם, לקבוע את העמלות אותם הוא מוכן לשלם (תורה בפני עצמה), להפיק את החומרים השיווקים כגון באנרים, קישורי טקסט, אתרים מוכנים וכדומה. את החומרים השיווקיים הוא ממקם בתוכנית השותפים שלו ומשם הם יהיו זמינים לכלל המשווקים.

גוגל אדסנס - Adsense

מערכת גוגל אדסנס היא דרך מהירה וקלה עבור בעלי אתרים מכל הגדלים להציג מודעות רלוונטיות מבוססות טקסט המגיעות מתוך מערכת הפרסום של גוגל (גוגל אדוורדס). המודעות מוצגות בדפי התוכן של האתר, ועל כל לחיצה עליהן מרוויח בעל האתר כסף.

המערכת מתאימה את המודעות המוצגות אל תוכן הדף, שיטת פרסום הנקראת פרסום קונטקסטואלי (
contextual advertising), שיטה המבטיחה כי תוכן המודעות מתאים למה שהמשתמשים שלך מחיפושים באתרך, ולכן סוף סוף ישנה אפשרות לבעל האתר גם לקבל כסף וגם לשפר את חווית הגלישה של הגולשים שלו.

כאשר גוגל בוחרים איזו מודעה להציג באתר שלך, הם עושים זאת בהסתמך על מספר פרמטרים: רלוונטיות - ככל שהמודעה רלוונטית יותר לתוכן הדף, כך תהיה לה עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף. מחיר – ככל שהמחיר אותו מוכן המפרסם לשלם גבוה יותר, כך תהיה לפרסומת עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף. יכולת המרה – מודעות אטרקטיביות, היוצרות אחוזי הקלקות גבוהים יותר יוצגו בעדיפות עליונה. 

שיווק ופרסום באמצעות תוכניות שותפים הוא אחד מהמודלים העסקיים הקלאסיים של פרסום ברשת האינטרנט. זהו מודל אשר נותן למפרסם לבצע את התשלום לשותפים בכל דרך שיבחר. בנוסף, מודל תוכניות השותפים מספק הזדמנות שווה לאתרים גדולים וקטנים כאחד לבחור מי יהיו המפרסמים באתר שלהם, זאת מתוך סל של מפרסמים והצעות פירסום הקיימים ברשת השותפים.

קיימים באינטרנט אתרים קטנים רבים אשר לא הייתה להם בעבר אפשרות לייצר הכנסות פרסום ולקבל תגמול הולם לתנועת הגולשים שהם יצרו. זוהי הזדמנות מעולה בשבילם להגדיל הכנסות ואת אחוזי ביקור הגולשים באתר שלהם.




מאמרים אחרונים

קישורים



אתרים באינטרנט | איחסון אתר | בניית אתרי אינטרנט | קידום אתר באינטרנט | מפת האתר
MyScript.co.il